mit hogyan németországban

megpróbálom a tapasztalataimat leírni a német bürokráciával

Friss topikok

  • w0niag: Szia, Nem tudom, hogy esetleg még Németben vagy-e egyáltalán, de szeretném megköszönni amit leir... (2012.08.12. 02:04) Adószám, társadalombiztosítási azonosító...
  • kisgyerek a nagyvilagban: @szendrei1969: Szia, Hát most megfogtál, mivel ez tartománya válogatja, hogy hogyan néz ki a nyom... (2012.01.31. 18:30) Bejelentkezés...

Címkék

Adószám, társadalombiztosítási azonosító...

2011.09.18. 11:25 | kisgyerek a nagyvilagban | 1 komment

Előre elnézést kérek, hogy el vagyok maradva, de meglepő módon minden elintéződött...

engem is nagyon meglepve.

 

mint mindenki aki itt munkát vállal, vártam a "Landeskreisamt" -tól a "freizügigkeitsbescheinigung"-omat, ami ahhoz kell, hogy kapjak adószámot... meg társadalombiztosítási azonosítót.

 

Adószám: ugyan az, mint otthon, hogy tudjál adót befizetni... (gondoskodnak róla, hogy befizesd, mert ha nem.. inkasszózzák itt a számládat kegyetlenül)

Társadalombiztosítási azonosító: Ez alapján igényelhetsz szociális támogatást, ha keveset keresel, vagy elveszítenéd a munkád.

Freizügigkeitsbescheinigung: ez olyan tartózkodási engedélyszerű, ami azt tartalmazza, hogy nem jelentesz veszélyt, illetve terhet a német szociális hálóra. Ha már van munkád szinte egy héten belül megkapod. Ezt az igazolást a körzeti közigazgatási hivatal adja ki ("Landeskreisamt"). Tehát senki ne kezdje el keresgetni úgy, hogy bevándorlási hivatal, mert ott maximum széttárt karokkal fogják fogadni, és ücsöröghet a török, afrikai bevándorlók/vízumkérelmezők sorában, és megkapja a választ, hogy: "-maga mit keres itt? maga EU-s lakos, és május 1 óta nem tartozik az igazgatási körünkhöz...". Amit keresni kell az a "Bürgeramt".

Már hetek óta várom a papírkámat, mert anélkül nem kapok adószámot... és elméletileg illegálisan vállaltam munkát...;)

Azon is törtem a buksim, hogy biztos valamit elírtam, vagy rosszul csináltam, hogy még nem érkezett meg.

Nevetni fogtok, de már annak is utána néztem, hogy mik lehetnek a visszautasítási indokok...;)

itt mindenki utána olvashat:

http://www.gesetze-im-internet.de/freiz_gg_eu_2004/index.html

teltek múltak a napok...

egyszer csak munkahelyről visszaérkezve nézem a postaládát, két levél.

egyik az adóhivatalé (Finanzamt) benne az adószámom, adókártyám... egyből fejvakarás, hogy ezt most hogyan.

a másik levél a munkaügyi hivataltól (Arbeitsamt) jött, benne a a társadalombiztosítási számommal...

a gondolataim abban a pillanatban... Most mi vaaan? akkor most... ezt hogyan?

mint írtam, ezekhez a tartózkodási papírka kell...

mint kiderült... ez már másképp van... mivel van munkahelyem, és mint alkalmazott, én más elbírálás alá kerültem. A közigazgatási hivatal felvette a kapcsolatot a munkáltatómmal, hogy tényleg itt vagyok, tényleg alkalmazott, és ténylegesen élek, utána továbbította az adóhivatalnak, és a munkaügyinek, és küldték is a papírkát.

hát itt másképp mennek a dolgok.

remélem tudtam valakinek segíteni, ha tanácstalan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mithogyannemetben.blog.hu/api/trackback/id/tr303235565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w0niag 2012.08.12. 02:04:17

Szia,

Nem tudom, hogy esetleg még Németben vagy-e egyáltalán, de szeretném megköszönni amit leirtál, segitett. Azonban, kicsit még ködös a dolog.
Nem tudom olvasod-e ezt egyáltalán, de örülnék neki ha tudnál nekem segiteni. Ideköltöztem Németbe, kaptam is munkát, de most hogyan tovább? Melyik hivatalba kell először elmenni? És mi van ha nincsenek meg a kellő papirok a fizuig? (köv hét) Eléggé tanácstalan vagyok, a nyelvet nem beszélem, és nincs kitől segitséget kérjek ...
Előre is köszönöm a válaszod.
svkr88@gmail.com
süti beállítások módosítása